Levende drøm

Jeg er i England. Hos en familie som lever ut noe som likner drømmen min. Det er fint!

Jeg drømmer om et stort kjøkkenbord, med plass til mange rundt. Gode venner til sin tid, og bare meg og en annen til én tid. På dagene; alle ungene i nabolaget, snørrete og skitne, sultne og glade. På kveldene; levende lys og gode samtaler.

Bordplata må være solid og tjukk, og jeg kommer til å bli glad for hver eneste ripe i den. Hver eneste barnehånd som bommer med fargeblyanten, og glitterlimet. Hver eneste hakk fra spikkekniven til en liten gutt som holder på å bli stor. Tre kvadratmeter med minner, tre kvadratmeter med kjærlighet.

Bordet må gjerne være av furu, så jeg kan skrubbe det ned og kjenne lukta av grønnsåpe-mot-furu. Det er spesielt.

Velkommen på besøk )

Blogga av maria celine 13. feb 2007

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Levende drøm

  1. Mamma

    Omtrent som alle barna på Odderhei? Husker du alle de gangene vi bakte rundstykker og alle vennene deres og lommelendernaboungene kom på døra. Alle fikk nybakte rundstykker, og vips var det tomt :-)

  2. katrine

    du.. faantastisk! å, kor koselig! amen!

  3. jeg har også skrevet noe sånt engang! d begynte med «jeg drømmer om… og så kom d no sånt som hvitmalte vinduskarmer» hihi! og litt mer, hest utenfor i et fint gjerde f.x. Med DReam Team så blir drømmer virkelige også, alt til sin tid :)

Legg igjen en kommentar